T�mak�r
Sorsz�m
Megjelent
Kib�v�lt
Ford�totta
< Emberi l�t >
< 66 >
1996. december
-
longint

ZetaTalk: Ver�s


Rendszeres vita t�rgy�t k�pzi azok k�z�tt, akik magukat gyereknevel� szak�rt�k�nt bizonygatj�k, hogy k�nyeztetni vagy b�ntetni kell-e a gyereket; hogy hagyni kell-e a gyereket, hogy az felfedezhesse saj�t vil�g�t b�rmely megszor�t�sok n�lk�l, vagy korl�tozni kell-e a mozg�ster�t, hat�rokat h�zva minden�tt, hogy a k�vetkezm�nyeket egy hossz�, komoly besz�lget�s form�j�ban kell-e a kifejez�s�re juttatni, vagy az �lelem vagy a kiv�lts�gok megvon�s�val, vagy ak�r fizikai b�ntet�ssel, mint amilyen a ver�s. Kell-e verni a gyerekeket?

A ver�s t�mogat�i arra mutatnak r�, hogy a m�dszer eredm�nyes. Szerint�k a gyerek egy�ttm�k�d� lesz, �s lehet, hogy a dolog f�j neki egy-k�t pillanatig, de azut�n tiszt�n meg�rti, hogy hol vannak megh�zva a korl�tok �s a hat�rok, �s ett�l fogva egy nyugodtabb �lete lesz. Nos, term�szetesen, a sz�l� �lete lett nyugodtabb, de aligha ez a helyzet a gyerek�vel. A gyerek nyugtalans�ga a f�ld al� ker�lt / ellen�ll�sba ment, p�rol�dva �s kavarogva a gyereken bel�l, aki egyszerre elvesz�tette a bizalm�t abban, hogy a sz�lei b�rmit is meg�rten�nek azzal kapcsolatban, amivel a gyerek foglalkozik. Egy s�ti�rt ny�l�s er�szak-kit�r�st v�lt ki az anyub�l, de tal�n az apu nem ny�l moh�n a s�r��rt vagy a pattogatott kukoric�j��rt, amikor a focit n�zi? A gyerek nem t�rs�tja az eg�szs�ges �lelem �s a n�vekv� test fogalm�t ezzel a tev�kenys�ggel. A gyerek aligha van nyugalomban a ver�s hat�s�ra, ink�bb sokkban van.

All rights reserved: ZetaTalk@ZetaTalk.com